tiistai 5. maaliskuuta 2013

Ketutusta ja kuumuutta

Day 61 - Anjuna, Vagator, Mapusa

Herättiin taas melkein ajoissa, klo 130pm. Hups. Hiukset eivät meinanneet asettua. Olin jo melkein unohtanut hiuskriisini. Aamupalan jälkeen heitettiin Lucky Arupille päiväksi ja lähdettiin katsomaan, pyörisikö Mapusan teatterissa joku näytelmä, joka voitaisiin katsoa. Tarvitsen sen ennakkotehtävää varten kouluun. Mapusan teatterille saavuttuamme huomasin, ettei näytelmiä ole, kuin seuraavan kerran 17.päivä. Kala Academiassa Panjimissa pyörisi kyllä näytelmä huomenna klo 730pm. Sinne siis!

Käytiin kyselemässä junalippuja eteenpäin kohti Bangalorea. Lähdetään ensi maanantaina yöjunalla Vascosta ja ollaan aamupäivästä siellä. Sitten on viikko aikaa sumplia minne haluamme. Madras on pakko nähdä, mutta sieltähän lento lähteekin. Käveltiin kilometrin verran musiikkikaupalle, missä kuolasin saksofoonien ja viulujen perään. Oli kuuma ja ärsytti kaikki. Eniten ehkä tuleva yö sleeperissä, jossa tiedän jäätyväni pystyyn, vaikka päällä olisi 20villapaitaa. Ehtiihän sitä kuumetta sairastamaan sitten sen 9h Lontoon lentoasemalla. No big deal. Kun tultiin takaisin matkatoimistolle, serverit olivat kaatuneet. Nyt odotellaan X-aikaa, että saadaan viralliset junaliput kouraan. How lovely.

Käveltiin Mapusassa olevaan musiikkiliikkeeseen, (Kimmolle tiedoksi jos lukee niin LAADUKKAASEEN!), ja kuolasin saxophooneja. Takaisin liikkeeseen, junaliput kouraan ja menoksi. Ajettiin guesthouselle pyörähtämään ja vaihdoin vaatteet ja pyörän keula kohti Arupia. Matkalla pysähdyttiin ja Juho soitti Påreshille (pyöränvuokraaja) ja sovittiin, että hän vaihtaa pyörän takarenkaan huomenna. Arupilla soittelin hetken kitaraa ja juteltiin Warrenin kanssa. Lucky oli syönyt riisiä niin paljon, että oli pallo. Guesthousella kumpaakin otti niin paljon päähän, ettei paljoa puhuttu. Päätettiin lähteä Sound of wavesiin nettiin. Matkalla irrotin vetoketjun lompakosta ja ravintolassa ei ollut sähköä. Mitäpä päivästä enää puuttuikaan? Guesthousella pilkoin ruuan, pyykkäsin ja olin menossa pesemään koirasta kirput. Sain koiran kylpyhuoneeseen, kunnes Luckyn vesihepuli iski ja sen kynsi upposi kirjaimellisesti varpaani läpi vanhasta haavasta. Olisin voinut itkeä kivusta. Juuri kun olin saanut varpaan menemään kiinni! Nyt kun sen vielä pitäisi olla kunnolla kiinni, kun lähtee rinkka selässä vaeltamaan viikoksi. Hyvää ruokaa ja kunnon suihku ja mieli oli jo parempi.

Huomenna Hippimarkkinat, Panaji, teatteria ja viisumitaistelut. Huhhuh. Nyt unta palloon! Kerrankin kello on vasta 12..