perjantai 1. maaliskuuta 2013

Mähän sanoin, että vaan mulle käy huonosti!

Day 58 - Anjuna, Vagator, Siolim

Heräsin pirteänä ja aurinkoisena. Näin ainakin Juho sanoi. Koira ulos ja aamupalan tekoon. Mietittiin pitkään, mitä tehdään, kun neljältä kuitenkin alkaa jo työt. Päätettiin loppujen lopuksi ajaa Morjimbeachille muutamaksi tunniksi. Matka alkoi hyvin, mutta Siolimin kohdalla pyörä alkoi tuntua oudolta ja hidasteiden jälkeen pyörä alkoi falskaamaan. Alettiin katsella pyöräkorjaamoa, mutta niitä ei heti tullut vastaan. Ajoin hitaasti ja varovasti ja yht äkkiä lähti rengas lopullisesti paikaltaan. Juho ja koira hyppäsi kyydistä ja itse yritin varovasti jarruttaa niin, ettei pyörä kaatuisi. Sain pyörän pysäytettyä ja varvas oli koko matkalta auki. Varmaankin myös hiusmurtuma, koska en sillä pysty kävelemään. Juho talutti pyörän korjaamolle ja minä linkkasin perässä. Pyörän sisäkumista oli venttiili irti! Sitähän minä en maksa! Ei johtunut millään lailla minusta! 400Rs mies pyysi, mutta kummallakaan ei ollut rahaa mukana. Juho jätti ajokorttinsa pantiksi ja lupautui illalla tulla maksamaan, kun minä olen töissä. Vähän tässä kiroaa elämää, kun koko hiton varvas on niin kipeä, ettei mitään pysty tekemään.

Tultiin Oasikseen istumaan nettiin. Kuumuus puski taas päin ja varvas jomotti. Ei kiva ollenkaan. Nyt pitäisi skarpata kohti töitä.

Töissä olin alkuun pihalla kuin lumiukko. Arup lähti käymään asuntoa katsomassa ja jäin itsekseni. Hetken päästä ilmestyi seurue: "two kingfishers, sprite and coconut fenny." vein oluet ja spritet ja aloin etsimään fennypulloa. En löytänyt. Onneksi Arup ilmestyi ja kaivoi baarin alta pullon. Että näin sitä viinaa myydään! Ilta meni kitaraa soitellen, piirtäen ja höpisten. Kaiken kaikkiaan oikein mukava työpäivä! Loppuillasta tuli yksi tummaihoisten seurue, joka kiitteli englanninkieltäni. "oh you have such a good english!" Juho liittyi kymmeneltä seuraan ja juttelimme nelistään, (minä, Arup, Juho ja eräs aussimies Warren), Intiasta, musiikista ja eläimistä. Warren oli oikein viehättävä vanhempi mies, jonka nuorin lapsi oli minun ikäisenä. Hän oli "myöhästynyt" lennolta, koska oli unohtanut passinsa ja jäi siksi pidemmäksi ajaksi tänne, kuin oli suunnitellut. Kuulemma hyvin onnekas epäonni.

Varvas on kipeä. Pirun kipeä suorastaan. Se tykyttää jatkuvasti ja kipeyttää koko jalan. En edes halua avata tuota pakettia jalassani.

Nyt sain vatsan täyteen Juhon tekemää ruokaa ja nyt operaatio haavanpuhdistus. Sitten kutsuu taas peti ja huominen päivä voi alkaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti